حسين بيژني با تاکيد بر اين که آخرين سري از اتوبوسهاي گازسوز ار در اول مهرماه سال جاري از وزارت کشور تحويل نگرفتهايم، يادآور شد: از قبل اعلام کرده بوديم که اتوبوسها را تحويل نميگيريم و رييس شوراي شهر تهران هم در نامهاي مجزا اين موضوع را اعلام کرده است.
وي با بيان اين که شهر تهران بيشتر از هر شهري اتوبوس گازسوز تحويل گرفته است، اظهار کرد: مشکلات شهر تهران به جهت کيفيت کم اتوبوسهاي گازسوز و جايگاههاي سوخت گاز بسيار زياد است و به هيچ وجه امکان تحويل اتوبوس گازسوز جديد را نداريم و به همين دليل آخرين سري اتوبوسهاي تحويلي وزارت کشور را قبول نکرديم.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با بيان اين که تاکنون بيشتر از سهممان هم اتوبوس گازسوز تحويل گرفتهايم، خاطرنشان کرد: سقف 50 درصد اتوبوس گازسوز و 50 درصد اتوبوس ديزل در مورد تهران بيش از حد تعهد رعايت شد و از سقف 50 درصد اتوبوس گازسوز هم بيشتر شده است.
وي تصريح کرد: بهتر است وزارت کشور ساير کلانشهرها و شهرها را براي دريافت اتوبوسهاي گازسوز ترغيب کند.
بيژني در پاسخ به اين سوال که پس سهم اتوبوس شهر تهران در زماني که وزارت کشور تنها اتوبوس گازسوز آماده تحويل دارد، چه ميشود؟ به ايسنا گفت: وظيفه وزارت کشور تامين اتوبوس ديزلي است و آنها هم به خوبي اطلاع دارند که شهر تهران ديگر توان تحويل اتوبوس گازسوز را ندارد.
وي همچنين در مورد فعال بودن جايگاههايي سوخت CNG اتوبوسهاي نيز يادآور شد: عملکرد مسوولان براي روي پا نگهداشتن جايگاههاي سوخت بهتر از سال قبل بود، اما هنوز هم نقصهايي وجود دارد.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با بيان اين که سرعت رفع مشکل جايگاههاي سوخت CNG اتوبوسهاي گازسوز بيشتر شده است، تصريح کرد: در حال حاضر 20 درصد اتوبوسهاي گاز سوز براي سوختگيري از شبکه حمل و نقل خارج ميشوند.
100
انتهای پیام/